sobota, 14 kwietnia 2012

''Autopsja,, Tess Gerritsen

Tej autorki na moim blogu, mam nadzieję, przedstawiać nie trzeba. Mistrzyni w dziedzinie thrillerów medycznych i jak się okazuje kryminałów również. Jej książki są bardzo wciągające, trzymające w napięciu i przy okazji poruszające często bardzo ważne kwestie. "Autopsja" to trzecia książka Gerritsen, którą miałam okazję przeczytać.

Opowiada historię kobiet, które zostały zakupione i przewiezione z Rosji do USA i miały pracować. Niestety, żadna z nich nie spodziewała się, że zostanie prostytutką w bardzo młodym wieku. Pewnego dnia w domu w którym mieszkały dochodzi do tragedii- dwóch mężczyzn zabija 5 kobiet z czego najstarsza jest okrutnie torturowana. Na trop ten trafia policja, kiedy to do zakładu medycyny sądowej trafia kobieta, którą wyciągnięto z jeziora. Niespodziewanie kobieta zaczyna normalnie oddychać i żyć. Trafia do szpitala, gdzie bierze zakładników i stara się przekazać coś światu ze swoim wspólnikiem. Jednym z zakładników jest policjantka w 9 miesiącu ciąży. I to właśnie jej losy zostaną w dalszej części splecione z Rosjankami. Więcej nie powiem-książkę tą koniecznie trzeba przeczytać.
Zdążyłam zauważyć, że tematy poruszane przez tą autorkę często nie są związane z życiem codziennym. To właśnie dzięki lekturze jej książek uświadamiamy sobie o otaczających nas problemach- handlu ludźmi, zmuszaniu do prostytucji, a także o handlu narządami (jak w przypadku "Żniwa"). Autorka wszystko to opisuje w bardzo ciekawy sposób a jej historie trzymają w napięciu od pierwszej aż do ostatniej strony. To jedna z autorek, której książki nigdy nie stają się nudne a każda osoba, która przeczyta jakąś książkę szuka więcej i więcej.
Myślę, że najlepszym dowodem na to, że jej książki są bardzo realistycznie napisane jest to, że będąc ostatnio w szpitalu po przeczytaniu tej książki, miałam pewne obawy co do wejścia do środka...Na szczęście nie jestem histeryczką i przeżyłam to bez większych uszczerbków na zdrowiu psychicznym.
Coraz częściej spotykam się na różnych blogach z recenzjami książek właśnie tej autorki. Niezmiernie mnie to cieszy i oczywiście biorę czynny udział w dyskusjach. Uważam, że każdy kto choć trochę interesuje się medycyną, czy też lubi dobre thrillery obowiązkowo musi sięgnąć po jakąś pozycję tej autorki.

2 komentarze:

  1. Czytałam tylko jedną książkę autorstwa Gerritsen, ale z miejsca zakochałam się w jej twórczości. Muszę koniecznie poznać więcej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam inny, dobry thriller autorki (Infekcja). Z pewnością sięgnę po inne tytuły, może na bardzo polecaną przez blogowiczów nowość? (Osaczona)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...