poniedziałek, 9 kwietnia 2012

"Animacja czasu wolnego" Jakub B. Bączek

Jak już kiedyś wspominałam, jestem pełnoprawną animatorką czasu wolnego. Aby się dokształcić w tym kierunku postanowiłam poczytać trochę „fachowej” literatury. Akurat udało mi się dorwać książkę autorstwa pana Jakuba Bączka-jednego z najpopularniejszych w Polsce szkoleniowców animatorów czasu wolnego.  Książka ma tytuł „Animacja czasu wolnego” i jest świetnym podręcznikiem dla świeżo upieczonych animatorów,  którzy nie mieli okazji jeszcze przekonać się na własnej skórze co taka praca oznacza.
Dla mnie książka ta jest rewelacyjnym źródłem informacji na temat działania zabaw, wpływu na dzieci i dorosłych a także wielu uwag pomocnych w pracy animatora. Przede wszystkim zdecydowanym atutem tej książki jest to, że zawiera nie tylko suchą teorię, której jest tutaj bardzo mało, ale także bardzo dużo konkretów czyli w tym przypadku zabaw rozpisanych krok po kroku. Jest niewielka rozmiarem i lekka, więc może stanowić podręcznik dla animatorów wyjeżdżających do swojej pierwszej pracy. Podane scenariusze są bardzo dobrze przygotowane i rozpisane krok po kroku, ale autor cały czasy podkreśla, że wszystko co zostało napisane w tej książce to tylko odrobina w rzece możliwości jakie niesie praca animatora. Każdy czytelnik-animator lub też nie animator może dopisywać swoje pomysły, które kreują się w głowie podczas czytania tego poradnika. Mój egzemplarz jest już gdzieniegdzie wypełniony uwagami i własnymi pomysłami na zabawy dla dzieci i dorosłych. Niektóre z tych zabaw podpatrzyłam będąc na wakacjach a niektóre same przychodziły do głowy w czasie czytania.

Znalazłam w tej książce bardzo dużo uwag dotyczących pracy animatora, ale także wiele dobrych rad dotyczących np. współpracy z rodzicami, personelem hotelu zatrudniającego a także z menadżerami i dyrektorami. Podanych jest wiele sposobów jak nagradzać dzieci i dorosłych a także co robić, aby przegrani nie czuli się źle i aby następnym razem chętnie brali udział w organizowanych grach i zabawach.
Podane w tej książce gry i zabawy można wykorzystać na wiele sposobów-nie tylko w pracy animatora. Będą świetną rozrywką na kreatywnych imieninach, w szkole na dyskotekach jako przerywnik a także w zabawach dla dzieci z rodzicami czy też rodzeństwem.
Myślę, że "Animacja czasu wolnego" to świetnie napisana książka dla każdego, kto chce się dokształcić w byciu animatorem, ale także dobrym bratem, siostrą, rodzicem a także panią w przedszkolu. Zdecydowanie może to być literatura dla każdego, gdyż nigdy nie wiadomo kiedy będziemy musieli stać się nianią dla małego dziecka z którym nie zawsze wiadomo co robić. 

1 komentarz:

  1. Super ksiązka - zgadzam się! Polecam też "Malowanie buziek" tego samego autora:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...