piątek, 9 grudnia 2011

''O, choinka! Czyli jak przetrwać święta'"

Niewiem, czy już słyszeliście, że można pobrać sobie za darmo e-booka ze strony http://virtualo.pl/?q=O%2C+CHOINKA . Ja zrobiłam to już kilka dni temu. Wzięłam się łapczywie za czytanie i po prostu się zakochałam. Ta książka (czy też e-book, jak kto woli to nazywać, ja jednak zostaję przy nazwie książka bo brzmi bardziej książkowo.)jest po prostu niezwykła. To zbiór 22 opowiadać różnych autorów. Może ja tu nie będę za dużo od siebie, po prostu przekleję Wam to, co przeczytałam zanim jeszcze rozpoczęłam czytanie opowiadań. Są to słowa pani redaktor- Agnieszki Turzynieckiej:

 "Drogi Czytelniku,

To już druga inicjatywa pisarzy zrzeszonych w grupie Tfórca. Tym razem siedemnastu znających się w większości jedynie przez Internet autorów postanowiło z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia przedstawić nam swoje wizje tego święta. Raz śmieszne, raz straszne, a raz melancholijne ukazują nam różne oblicza Gwiazdki. Dlaczego e-book, a nie drukowana książka? Bo chcemy promować rynek polskiej literatury elektronicznej, który dopiero się rozwija. Wiele razy dyskutowaliśmy o jej teraźniejszości i przyszłości. Ale jak wiadomo, samym dyskutowaniem jeszcze nikt niczego nie stworzył, więc postanowiliśmy na słowach nie poprzestawać i przekuć je w e-prezent, który właśnie ofiarowujemy Ci pod choinkę.

O, choinkę! Wesołych Świąt!"

Opowiadania do zbioru napisali:


Ewa Bauer, Karolina Dyja, Witold Klapper, Anna Klejzerowicz, Monika Knapczyk, Antonina Kostrzewa, Rafał Kuleta, Krzysztof Maciejewski, Magdalena Mikoś, Katarzyna T. Nowak, Anna Pasikowska, Kornelia Romanowska, Anna Rybkowska,Michał Stonawski, Marek Ścieszek, Agnieszka Turzyniecka, Karolina Wilczyńska,Magdalena Witkiewicz

Dla mnie ta książka jest naprawde niezwykłym prezentem na Święta. A jak wiadomo, prezenty lubi każdy. Szczególnie w tym czasie, gdzie jeszcze wizja świąt majaczy nam gdzieś w oddali a my z niecierpliwością czekujemy aż wreszcie nadejdzie. Jedyne co mi teraz brakuje do pełni szczęścia to śnieg. Bo ja w tym roku zostałam obdarowana na maxa. Właściwie swój okres przedświąteczny rozpoczęłam filmem "Listy do M", który mnie wprowadził w okres świąt. Teraz dołożyłam jeszcze  książką"O, choinka!" Uważam, że to jest świetny pomysł na promowanie twórców. Zamieścili oni tam aż 22 opowiadania. Jedne dłuższe drugie krótsze, jednak każde miało w sobie to COŚ. Szczególnie zapadło mi w pamięć opowiadanie z kociakiem w roli głównej. Było ono dla mnie szczególnie ciepłe i cudowne. Reszta oczywiście też nie odbiegała. Każde z opowiadań jest inne, jednak wspólna jest tematyka świąteczna. Przedstawiają bardzo różne wizje Świąt- jedne bardziej optymistyczne i radosne, drugie samotne, jednak nie do końca, trzecie znowu są wspomnieniami świątecznymi itd. Większość z nich jest bardzo wesoła. Niektóre też przedstawiają wizję Świąt bez Świąt- bez Wigilii, wspólnego kolędowania i pasterki. To właśnie te utwierdziły mnie w przekonaniu, że Święta są konieczne, niezbędne i że bez nic nic nie było by takie, jakie jest teraz. Czytając większość opowiadań postanowiłam przeczytać również inne książki autorów. Mam nadzieję, że dostanę je gdzieś w internecie albo kupię w księgarni  i że wkrótce będę mogła napisać recenzje na blogu.  Nie mogę również zapomnieć o oprawie graficznej. Okładka jest bardzo...choinkowa! Zarówno okładka jak i obrazki w środku co chwilę wywoływały uśmiech na mojej twarzy. Są takie pogodne i świąteczne.
Serdecznie polecam ten zbiór opowiadań na zimowe, ale niestety jeszcze nie śnieżne wieczory. Kubek kakao w łapki i do komputera.

Czy czytał już ktoś książkę? Jakie wrażenia? Co sądzicie o takiej formie wydawania książek?

Serdecznie pozdrawiam wszystkich twórców i tych, którzy przyczynili się do powstania książki. Gratuluję świetnego pomysłu i baaardzo serdecznie dziękuję za info o powstaniu takiej książki i za możliwość jej przeczytania. Mam nadzieję, że to jedna z pierwszych, ale nieostatnia taka inicjatywa. Chciałabym jeszcze kolejną część może w Wielkanoc?? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...