sobota, 4 lutego 2012

Bułgaria Warna, Varna

Warna to trzecie miasto pod względem liczby mieszkańców w Bułgarii. Leży nad samym morzem i ma sporo do zaoferowania większości ludzi bez względu na wiek. To właśnie w Bitwie pod Warną zginął Władysław Warneńczyk-syn Władysława Jagiełły. Miasto leży kilka minut autobusem od Złotych Piasków i naprawdę jest warte zobaczenia. Przede wszystkim miejscem które koniecznie trzeba zobaczyć jest Katedralna Cerkiew Zaśnięcia Bogurodzicy. To przepiękna, rozłożysta i stara budowla. Wyróżnia się znacznie na tle niebieskiego nieba i połyskuje w wakacyjnym słońcu. W środku też jest cudowna. Do tego miałam okazję wziąć udział w tradycyjnym pogrzebie. Niestety zdjęć z wnętrza nie mam, ale musicie mi uwierzyć na słowo że jest ładne. Ewentualnie zostaje jeszcze wrzucić w Internet hasło i poszukać. Kolejnym atutem Warny (lub też Varny) jest odległość od morza i świetne plaże. Plaża moim zdaniem jest ładniejsza od tej w Złotych Piaskach, Ale może to być tylko moje odczucie i proszę się tym nie sugerować. Jest zdecydowanie węższa od tej z Złotych Piasków, ale bardziej czysta i w czasie mojego pobytu było znacznie mniej glonów. Warna (będę się trzymała tej pisowni) jest bardzo ładnym miastem do spacerowania. Może nie ma tam wiele zabytków typowo historycznych, ale jest bardzo dużo ładnych placyków, fontann i skwerków. Niestety mój pobyt w Warnie trwał bardzo krótko bo niecały dzień, ale wydaje mi się, że takie główne miejsca widziałam. Jest również miejscowy targ, gdzie znaleźć można wszystko, a odzież jest pseudofirmowa za bardzo niewysokie ceny. W Warnie znaleźć można wiele sklepów znanych i drogich firm. Ceny są raczej niższe niż w Polsce, jednak bardzo trzeba uważać na podróbki. Nawet ceny w sklepach typu New Yorker są niższe, szczególnie na przecenach. Wiele jest sklepów z ubraniami, gdzie można znaleźć fajne i oryginalne rzeczy, których nie spotkamy w żadnych sklepach w Polsce. Również  apteki mają dużo do zaoferowania w niższych cenach (mam na myśli dermo kosmetyki). Jest w Warnie podobno jeszcze delfinarium. Niestety nie widziałam go osobiście, ale podobno warto, szczególnie jeśli ktoś lubi delfiny i ich pokazy. Głównie biura oferują taką wycieczkę za opłatą około 30 euro.
Tak więc reasumując do Warny warto się wybrać i pozwiedzać, zrobić zakupy, poleżeć na plaży i zobaczyć delfinarium.  A teraz jak zwykle zdjęcia (nie wiem, czy to wada czy zaleta, że uwielbiam zamieszczać tutaj zdjęcia. Wiem, że jest ich dużo a nawet bardzo dużo, ale czy nie sprawia Wam przyjemności oglądanie zdjęć, gdzie słoneczko świeci i woda prawie paruje, gdy u mnie za oknem -25 stopni? Bo mi sprawia.):





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...