piątek, 6 stycznia 2012

wycieczki, wczasy-biura podróży

 Zawsze z niecierpliwością oczekuję na początek roku, kiedy to drukowane są nowe katalogi wakacyjne w biurach podróży. Robię sobie wtedy zapasy katalogów i przeglądam, oglądam, porównuje, wybieram. W tym roku zaopatrzyłam się już w około 10 sztuk, każdy wielkości przeciętnej książki, a o wadze nie wspomnę. Dodźwigałam ledwo kilka dni temu. Myślałam, że zegnę się w drugą stronę, na szczęście dotarłam do domu. Na razie oferty są w tzw. promocji FIRST MINUTE, która tak pięknie głosi, że zniżka wynosi nawet do
40 %. Niestety, ta zniżka nie obejmuje wcale pełnej katalogowej ceny. Jest to jedynie cena pobytu w hotelu (takie informacje uzyskałam w biurze podróży). Mimo wszystko, zyskujemy w wielu przypadkach całkiem konkretne zniżki. Niestety w tym roku bardzo podniosły się ceny wycieczek i wczasów, gdyż firmy ubezpieczeniowe podniosły ceny po ubiegłorocznych upadkach dwóch dużych biur podróży (m.in. Orbis Travel). Mając zamiar wybrać się na wakacje, należy wziąć pod uwagę, że ceny przeciętnie są wyższe od 250 do nawet 500 zł przy drogich wycieczkach. Istnieje również możliwość, że wakacyjne oferty Last Minute będą dużo droższe niż w latach ubiegłych, gdyż podnoszą się podatki i ceny biletów lotniczych i aby nie narażać się na niepotrzebne kłopoty z klientami, podwyżki te będą pokrywać właśnie ludzie, którzy wykupią oferty last. Oczywiście będzie to bardzo ładnie wmontowane w cenę. Jednak już w zeszłym roku zauważyłam, że było mało wakacyjnych ofert na "lastach" i ciężko było znaleźć coś sensownego w dobrej cenie.
Jeśli chodzi o moje plany na wakacje to prawdopodobnie zwiedzę jakąś wyspę. Może będzie to Cypr, na który mam od kilku lat dużą ochotę, a może któraś z wysp greckich... Okaże się niebawem, bo trzeba coś zarezerwować, ale najpierw muszę przeglądnąć te wszystkie katalogi, porównać ceny i wybrać najlepszą ofertę. Nie mogę się doczekać wakacji i wyjazdów wakacyjnych. Na razie w zimie nie bardzo jest kiedy gdzieś jechać, niestety. Więc muszę czekać do lata, mam nadzieję że te miesiące szybko zlecą.
A Wy planujecie już jakieś  wyjazdy wakacyjne? Jakich biur się z reguły trzymacie? Co polecalibyście jeszcze do zwiedzenia?

                                         

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...