niedziela, 4 września 2011

Teneryfa - część I

Miejsce, które ostatnio zwiedziłam utwierdziło mnie w przekonaniu, że podróżowanie to cudowna sprawa. Teneryfa-największa i najludniejsza z archipelagu Wysp kanaryjskich to miejsce zdecydowanie niezwykłe. Należy ona do Hiszpanii, więc jest wyspą europejską. Jednak jej oddalenie od Afryki i klimat zdecydowanie na to nie wskazują.

  Moja podróż rozpoczęła się na lotnisku Katowice-Pyrzowice, skąd wylecieliśmy na Teneryfę. Lot trwał dość długo bo aż 5 godzin. Jednak po przylocie powitała nas cudowna, gorąca pogoda. Mimo godziny 16, termometry wskazywały około 40 stopni. Jadąc do hotelu, podziwiałam cudowne, wulkaniczne skały. Właściwie cała wyspa jest pochodzenia wulkanicznego, więc nikogo nie zdziwią wszędobylskie wulkaniczne skały, pył i kamienie. Dla mnie jednak była to ciekawa odmiana po bułgarskich i polskich krajobrazach. Krajobraz robi niesamowite wrażenie. Roślinność to głównie kaktusy (ale jaaaakie!) oraz suche krzewy. Mieszkałam w dzielnicy Costa Adeje i tam jedynie, gdzie było sztuczne nawadnianie można było zobaczyć cudowną roślinność, m.in. agawy, oleandry. Wyspa zrobiła na mnie niesamowite wrażenie, pokochałam ją od momentu wylądowania na lotnisku. W następnych postach będę chciała opisać miejsca, które zwiedziłam oraz opublikować sporo zdjęć, które zrobiłam. A tymczasem kilka zdjęć:




 



5 komentarzy:

  1. Cudowne zdjęcia! :) Bardzo zazdroszczę, marzy mi się wakacyjny wyjazd gdzieś, gdzie jest ciągle ciepło. Może za rok lub dwa się uda ;] Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://elvea1309.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci za tak miły komentarz. Naprawdę mi miło.

    Zazdroszczę wyjazdu na Teneryfę. Ja od blisko czterech lat jak nie więcej nigdzie nie wyjechałam :/ Cóż, takie życie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny blog! Zapraszam do udziału w moim konkursie. Do wygrania torba z nowej kolekcji New Yorkera, oraz bony zakupowe:)

    http://sentimentallady.blogspot.com/2011/09/giveaway-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Bułgaria, Teneryfa... ależ Ci zazdroszczę, ja w tym roku, to tylko Polskę trochę pozwiedzałam, ale uparłam się i za rok jadę do Barcelony, choćby się miał świat walić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj! W jakim hotelu mieszkałaś i możesz z czystym sumieniem polecić? Czy bardziej podoba Ci się Costa Adeje czy Playa de las Américas a może jeszcze inne?Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...